9 грудня. Чотири вершника Апокаліпсису (Об’явлення 6)
У цьому випуску від 9 грудня читаємо Об’явлення Івана Богослова, 6 розділ. Іван бачить Божі суди останнього часу.
“Новий Заповіт для нової України” – щоденна програма Петра Новочеха.
Друзі, закликаю вас взяти участь у читанні Біблії разом зі мною. Виберіть собі розділ згідно річному плану й надішліть мені аудіофайл.
Річний план читання за посиланням https://novochekhov.com/unt/readingplan.pdf
Аудіофайли у форматах aac або mp3 надсилайте, будь ласка, за адресою mail@novochekhov.com
Річний план щоденного читання
Попередні випуски
Транскрипт випуску
Для того, щоб зрозуміти шостий розділ, насамперед, потрібно відповісти на питання:
Події, які розгортаються перед нами під час відкриття сімох печатей, уже відбулися чи мають відбутися в майбутньому? Було чимало богословів, що намагалися приурочити їх до минулого, але є серйозні підстави вважати, що одкровення було дано Івану щодо майбутніх подій.
Поперше, видіння, що з’являються в 4 та 5 розділах, передуються словами Христа: «Підіймися сюди, і Я покажу тобі те, що має статися після цього!»
Заслуговує на увагу те, що порядок подій в Об’явленні разюче збігається з пророцтвом Христа, що записане в Євангелії від Матвія. Ісус пророкував, що на початку будуть
а) війни (Матв. 24:6–7; Об’явл. 6:3–4), далі
б) голод (Матв. 24:7; Об’явл. 6:5–6);
в) смерть (Матв. 24:7–9; Об’явл. 6:7–8);
г) мучеництво за проповідь слова Божого (Матв. 24:9–10,16–22; Об’явл. 6:9–11);
д) «затьмарення» сонця і місяця і падіння зірок із неба (Матв. 24:29; Об’явл. 6:12–14);
е) Божий суд (Матв. 24:32 — 25:26; Об’явл. 6:15–17).
Саме така послідовність і в книзі Об’явлення.
Автори із Даласької семінарії доходять висновку, що «Все свідчить про те, що апостол розповідає про останній період людської історії, кульмінацією якого стануть друге пришестя Христа і встановлення ним на землі царства Його.»
Треба зазначити ще один момент. У першій частині розділу містяться чотири однакових вислову: «Іди [й подивися]». Турконяк укладає у квадратні дужки слова «й подивися». Це пов’язане з тим, що у всіх найкращих грецьких текстах стоїть просто: «Йди!» Отже, як підкреслює коментар із Кембриджської Біблії для шкіл і коледжів, це не запрошення Іванові прийти й подивитися на те, що відбувається, а заклик чотирьом коням та їхнім вершникам виходити один за одним на сцену історії.