5 січня. Випробування від диявола (Лк.4)
У цьому випуску від 5 січня читаємо 4-й розділ Євангелії від Луки про випробування Христа в пустелі та ворожість назаретян до Нього.
“Новий Заповіт для нової України” – щоденна програма Петра Новочеха.
Річний план щоденного читання
Попередні випуски
Підписка для iPhone
Транскрипт випуску
Після хрещення Дух Святий повів Ісуса у пустелю для випробування дияволом. Випробування Ісуса в пустелі нагадує нам, що випробування є необхідною частиною земного життя кожної людини. Господь міг би нас забрати з землі негайно, з моменту коли ми звертаємось до Нього і народжуємось згори. Певний, що багато хто з нас був би вдячний, якби Бог переселив нас до Своїх осель прямо зараз. Для будь-якої дорослої людини очевидно, що життя на землі не така вже велика насолода, навіть, якщо завжди шукати якоїсь насолоди чи приємностей. Але Господь, як мудрий тренер, примушує нас виконувати вправи, розвивати свої здібності й навички, іноді дозволяючи супротивнику перевіряти наш характер, спокушувати на лихе, випробувати нашу силу. Апологет Грег Коукл каже, що на небесах немає умов для удосконалення людини, бо чесноти не є абстрактними, вони є рисами характеру конкретної людини, яка або примхлива, або стійка, хоробра чи боязлива, працьовита або лінива, жадібна чи щедра, егоїстична чи дбає про інших. Ці та інші чесноти існують в умовах вибору між тим, чи іншим. Такого вибору не небесах вже не буде, ось тому, заради нашого удосконалення – а вищий рівень досконалості це подібність до Божого Сина Ісуса Христа, – заради удосконалення Бог дозволяє сатані випробувати нас. Часто, доручаючи якусь справу, Господь перш, проводить їх через випробування.
Зверніть увагу на те, чим диявол спокушує Христа.
По-перше, він пропонує вибрати хліб земний замість Божого Слова. Бог, звісно, дбає про наш добробут і сам Ісус навчив нас молитися про хліба щоденного, але із відповіді Христа дияволові, ми розуміємо, що сатана пропонував Христу відмовитися від Божого Слова заради задоволення потреб тіла. Таке трапляється, коли християни нехтують Біблією, церквою, доброю духовною їжею заради додаткового заробітку, накопичення земних багатств, якихось тілесних задоволень тощо.
Далі, диявол спокушував Христа владою та славою.
Треба зауважити, що ті три види спокус є дуже поширеними серед людей. Майже всі принади та пастки, у які потрапляють люди, стосуються чи тілесних насолод, чи влади, чи популярності та слави. Серед деяких християн поширена думка, що головне, заради чого вони живуть на землі – це мати достаток, бути багатими, здоровими, займати високі посади серед людей, бути популярними, впливовими тощо. Дуже схоже на обіцянки, якими диявол вабив Христа.
Читачі не відразу розуміють, чому проповідь Христа у назаретській синагозі так роздратувала Його земляків, що вони раді були вбити Ісуса? Перші розділи Євангелії від Луки повідали нам про особливий настрій напруженого очікування Месії серед євреїв того часу. Вони вірили, що Месія належить лише ним – юдеям, і буде спасати лише їх, а інші народи є поза милістю Бога. Деякі навіть вважали, що язичники були створені, щоб стати паливом для пекельного вогню. Раптом, з’являється якийсь молодий раввін, добре їм відомий з дитинства, та до того ж, оточений чутками про незаконне народження, і каже їм, що Бог дбає про язичників більше, ніж про юдеїв! Це було нечуване нахабство!
Нарешті, не пропустіть дуже важливу подробицю. Ісус забороняв бісам говорити, що Він є Божий Син – Христос. Складається враження, що Він не хотів, щоб люди вірили у Нього лише через чудеса і силу, яку Він мав. Це, на мій погляд, головна причина, чому Бог не з’являється невіруючим, щоб примусити їх повірити у Нього. Бог дав людям розум і Своє слово, щоб вони могли переконатися у істинності Його науки. Але вони мають зробити це самі, без примусу, через власне бажання знайти істину, і полюбити Її.
Віра у Христа несумісна із примусом. Коли церква звертається до держави, щоб примусити людей “правильно” вірити чи належати до “правильної” церкви, вона діє проти Христа. Саме таким чином московська православна церква перетворилась на антихристиянську організацію.