2 квітня. Ісус є Бог (Мр.2)
У цьому випуску від 2 квітня читаємо Євангелію від Марка, розділ 2. Ісус ніколи не казав слів: “Я є Бог!”, але Він Своїми вчинками та словами доводив це.
“Новий Заповіт для нової України” – щоденна програма Петра Новочеха.
Річний план щоденного читання
Дивитись у YouTube
Попередні випуски
Транскрипт випуску
Жодного разу Ісус не говорив людям таких слів: “Я є Бог!” На цій підставі чимало хто кажуть, що Він не вважав Себе Богом, що лише згодом християни вигадали це. Насправді, уважний читач помічає свідоцтва про божественність Ісуса Христа знову і знову. У другому розділі Марко розповідає про зцілення паралізованого чоловіка, якому Ісус прощає гріхи. Присутні там вчителі Божого Закону миттєво реагують на слова Христа: “Чому Він так каже? Він зневажає Бога! Хто ж може прощати гріхи, крім самого Бога?” (2:7). Вони мали рацію: кожен гріх, навіть якщо він проти людини, наприклад крадіжка, є в першу чергу образою Бога – порушенням Його Закону, отже, якщо навіть злодій відшкодує вкрадене та випросить прощення у сусіда, залишається гріх проти Бога, який простити може лише сам Бог. Якщо паралізований неборака став немічним через гріх проти Бога, то він потребував милості від самого Бога і тільки Бог міг його простити. У цьому законовчителі були абсолютно праві. Але саме тому, що Ісус Христос є Богом, Він може прощати гріхи. Простивши гріхи паралізованого чоловіка, Ісус зцілив його.
Сказав Ісус людям навколо, що Він є Бог? Він не вимовив саме ці слова, але для будь-якої мислячої особи зрозуміло, що саме цю ідею Він передавав. Це був простий силогізм, умовивід, у якому з двох суджень-засновків одержують зумовлене ними третє судження – висновок.
– Прощати гріхи має право лише Бог.
– Ісус простив гріхи хворого і довів це через уздоровлення його.
– Отже, Ісус є Бог.
Подібних випадків у Євангеліях чимало, тому християни з самого початку вірили, що Ісус Христос не просто пророк, чи помазаний лідер – Месія, а Бог: Бог-Син, що є рівний Богові-Отцеві. Ось чому нас не бентежить те, що в Біблії немає терміну “Трійця”, бо для будь-якої мислячої людини численні свідчення про божественність Сина та Духа Святого достатні для того, щоб дійти висновку – Бог є Трійця, три Особи з однією природою: Отець, Син и Святий Дух.